Jak przekraczać sztywny podział nauczyciel – uczeń, a być osobą uczącą się… nieustannie?
Jak z „przerabiania” sekwencji kroków procesu nauczania – uczenia się tworzyć środowisko, które sprzyja rozwojowi?
Jak z „uśrednionego” przekazu do „uśrednionego” ucznia w czasie edukacyjnego spotkania się nie pominąć nikogo?
Jak?…
Czy znam wszystkie odpowiedzi? Oczywiście, że nie!
Wciąż szukam.
Oto kilka inspiracji ku refleksji, z QR kodami i linkami do dalszych poszukiwań.
Zapraszam do lektury. Pobierz plik. Ślij dalej.
Powodzenia
Agata
Puzzle inspiracji, czyli jak tworzyć środowisko sprzyjające uczeniu się
spis treści:
- metoda prób i błędów
- środowisko, które sprzyja każdemu
- pierwszy krok
- jedna rzecz na raz
- daj uczniom wybór
- odwrócona lekcja
- i wtedy zaczyna się dziać…
- system przetwarzania informacji
Puzzle inspiracji
- słuchanie
- mówienie
- czytanie
- przybornik kształtowania myślenia
- pisanie
czyli RÓŻNORODNOŚĆ
Tekst: Puzzle inspiracji, czyli jak tworzyć środowisko sprzyjające uczeniu się. (autorka Agata Baj) powstał w ramach pilotażowego wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)
Znajdziesz go na stronie zakładce – ciekawe materiały https://scwewlodz.pl/ciekawe-materialy/
A tak wygląda robocza wersja pomysłu na tekst 😉
Interesują Cię kuluary mojej pracy? Napisz w komentarzu.
Dla mnie bardzo zajmujący jest proces tworzenia. Intryguje mnie, jaki inni robią, to co robią.
