Jeśli zastanawiasz się jak „ugryźć” wizualne notatki dla Twoich uczniów, nie wiesz od czego zacząć…
polecam dwa triki, oto one:
Jeśli chcesz nadać charakter swoim rysunkom, stworzyć bohatera, który będzie pojawiał się na Twoich rysnotkach, nic prostrzego. Dodaj oczy i uśmiech, ręce i nogi (łapki) do dowolnej rzeczy. Może to być Pan Żarówka, który powstał w szkole Cogito w Poznaniu (tak urodził się niechcący).
Pan Żarówka – personifikacja
Pan Żarówka
Innym przykładem, bardzo prostym do naśladowania są Kropersi. Stworzył je Mateusz Łysek, niezwykle kreatywny nauczyciel , którego więcej prac znajdziecie tu Rysuje dla moich uczniów:
Atrybut dodany do najbardziej nawet schematycznych postaci (tu: trzy linie i kółko) nadaje kontekst i charakter. Tu mogą to być zakochani, miłość itp.
atrybut nadaje charakter
Atrybut określa relację
Przedstawione rysunki mogą symbolizować: konflikt, walkę, ukrywane emocje/fałszywą postawę, ocieplenie relacji. Warto pamiętać, że określone rozumienie nadaje też kontekst, czyli całość notatki.
A jak tam Wasze postacie?
bardzo interesujący wpis! W końcu wszystko łączy mi się w jedną całość. Dzięki wielkie!