Działania

warsztaty, konferencje, rady szkoleniowe

Praktyczne warsztaty – wprowadzenie do myślenia wizualnego w edukacji, trwają 6-8 godzin zegarowych. Celem jest po pierwsze wprowadzenie do tematu myślenia wizualnego, po drugie przećwiczenie (rysowanie) prostych graficznych elementów a po trzecie tworzenie własnych rysnotek (graficznych notatek).
Spotkanie przebiega wg autorskiej metody MYŚLOGRAFIA:

metoda MYŚLOGRAFIA – cztery stopnie rozwoju w myśleniu wizualnym

krok 1 – rozrysowanie

Tak jak na zajęciach ze śpiewu, czy przed trenowaniem przyda się rozgrzewka. I w tym wypadku, zanim zaczniemy tworzyć bardziej skomplikowane kształty zaczynamy od rozrysowania. Celem tego kroku jest doświadczenia na sobie samym, że rysowanie nie takie straszne, jak się nam początkowo wydaje. Na pytanie:  czy umiesz rysować, większość uczestników warsztatów odpowiada, że nie bardzo… Moim zadaniem jest by zmienić to nastawieni 😉

Czy cel zostaje osiągnięty? Warto się przekonać na sobie.

krok 2 – naśladowanie 1:1

Nie od dziś wiadomo, że najlepszą metoda uczenia się jest naśladowanie kogoś, kto jest krok dalej przed nami. Ten krok zajmuje największą część warsztatów. Studiując temat myślenia wizualnego, zebrała proponowane przez różnych autorów elementy i podzieliłam na grupy. Symbolicznie ten etap określam jako „wysypanie klocków”. Ćwiczymy poszczególne elementy, a to już uczestnik warsztatów buduje z nich własne „budowle” – rysnotki.

ABC rysnotki – podstawowe elementy notatki graficznej

krok 3 – „twórcza kradzież” 

Termin „twórcza kradzież” pochodzi z książki Austina Kleona Twórcza kradzież. 10 zasad kreatywności. Polecam lekturę oraz wykład autor podczas jego wizyty w Polsce.

Celem tego kroku jest tworzenie/miksowanie z poznanych elementów własnych sketchnotek.

krok 4 – robisz SAM

Wierzę, że każdy z nas potrafi śpiewać, tańczyć i rysować … w przedszkolu. Dorastając, bardzo często tracimy wiarę w swoje możliwości. Celem warsztatów MYŚLOGRAFIA jest przywrócenie nam tej wiary, że jednak każdy rysować może 🙂

Jeśli jeszcze masz wątpliwości zobacz filmik Joanny Krzemińskiej nauczycielki języka polskiego.