Tomasz Szwed zadał mi 15 pytań dotyczących uczenia się:
1. Jak jest Pani „konik” zawodowy?
2. Co to znaczy „uczyć się”?
3. Co uczniom pomaga w uczeniu się?
4. Co przeszkadza?
5. Jaka jest rola nauczyciela w procesie uczenia się ucznia?
6. Jak uczą się współcześni uczniowie?
7. Jak nauczać, żeby nauczyć?
8. Jakie są optymalne warunki do dobrego uczenia się?
9. Jakie są główne mankamenty polskiej szkoły w obszarze uczenia się?
10. Skąd tyle problemów z uczeniem się matematyki?
11. Od czego przede wszystkim zależy sukces edukacyjny ucznia?
12. Czy można znaleźć jakiś uniwersalny sposób/metodę na skuteczne nauczenie się czegoś?
13. Neuronauka, budząca się szkoła, szkoły demokratyczne… czy jest w nich jakaś nadzieja?
14. Facebook pomaga czy przeszkadza w uczeniu się?
15. Kilka refleksji na zakończenie…
TOMASZ SZWED
Nauczyciel matematyki, doktorant pedagogiki, badacz edukacyjny. Mówca konferencyjny, redaktor matematyki w Oficynie Edukacyjnej Krzysztof Pazdro. Zaangażowany w działalność na rzecz Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki.
Swietnie Agata… Wysuchalam calosci z zainteresowaniem